Vektör kontrol uygulamalarında riskli noktaların doğru bir şekilde kapsanması, doğru bir vektör mücadelesinin en önemli koşuludur.
Vektör kontrol uygulamalarında riskli noktaların doğru bir şekilde kapsanması, doğru bir vektör mücadelesinin en önemli koşuludur.
Ancak ülkemiz coğrafi koşulları, doğal vejetasyon yayılımı ya da yapay şartlar nedeniyle yerden müdahale imkânsız olabilmektedir.
Tecrübelerimiz göstermiştir ki vektör mücadelesinde riskli alanların tamamen kontrol alınamaması, bütün vektör mücadelesi programını sekteye uğratmaktadır.
15 Mart 2016 tarih ve 29654 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmeliğine uygun olarak karadan ve bot benzeri suda giden araçlarla ulaşılamayan bataklık, sazlık, vahşi çöp toplama merkezleri, gübrelik alan gibi yerlerde havadan biyolojik larvasit uygulaması yapabilmek amacıyla tasarlanmıştır.
Karadan ve bot benzeri suda giden araçlarla ulaşılamayan bataklık, sazlık, vahşi çöp toplama merkezleri gibi alanlardaki yapılan vektör kontrol uygulamalarında rolü tartışılmaz bir cihazdır. Önceden belirlenen koordinatlar arasında otomatik olarak da hareket edebilen BioCopter, yerden 3-5 metre yükseklikte uçabilme yeteneğine sahip olduğu için uygulanmakta olan insektisitin de sürüklenmesinin önüne geçilmektedir. Normal havadan ilaçlama uçaklarından avantajı, uzaktan kontrol edilebilmesi sayesinde yalnızca insektisit taşınmak için tasarlanmış ergonomik boyutları sayesinde normal ilaçlama uçakları-helikopterlerinin müdahale edemeyeceği alanlarda kolaylıkla uygulama imkanı sağlamaktadır.
Püskürtme başlıkları sıvı ya da granül formülasyonları uygulayabilecek şekilde özelleştirilebilmektedir. Bu sayede de değişik coğrafi koşullarda maksimum performans alınabilmektedir.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ | |
Gövde | Püskürtme kabiliyeti |
Uzunluk 2.025 mm | Yük Kapasitesi 16 L |
Genişlik 752 mm | Gerekli uçma hızı 15 ~ 20 km / s |
Yükseklik 816 mm | Püskürtme Alanı 1,5 ha |
Rotor Çapı 2,120 mm | Püskürtme Süresi 10-12 dakika> |
Püskürtme Sahası 7 m | |
Performans | Motor |
Başlangıç Metodu uzaktan kendi kendine çalıştırma motoru | Motor Tipi 2 vuruş 2 silindir Yatay |
Ticari Kalkış | Soğutma Tipi Turbo Hava soğutma tipi |
Ağırlık 20 kg | Yakıt Benzin: Motor Yağı Karışımı (50: 1) |
Maksimum kalkış ağırlığı 25 kg (dara ağırlığı 25 kg) | Motor Yağı Yüksek Kalite 2 Zamanlı Sentetik Yağ |
Yakıt Tankı Kapasitesi 3,5 L | Yerinden olma 157 cc |
Uçuş Süresi 60 dak. | Maks. HP 18 HP |
KALİTE BELGELERİ | |
*İHA için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü 2920 Sayılı Sivil Havacılık Kanunla ilgili yönetmelik ve 22.02.2016 tarihli İnsansız Hava Aracı Sistemleri talimatı doğrultusunda İthal Teknik Uygunluk belgesini ve Tescil Belgesi | |
*İHA cihazı için TAMTEST tarafından teknik özelliklere uygun, analiz sonuçlarını gösteren TAMTEST raporu |